Uutisia ja asiantuntijapuhetta.
Lue uusia kulmia asiakasymmärryksestä ja tiedolla johtamisesta.
Mikä ihmeen valmentava tutkimus?
Usein tutkimusten tulokset tuppaavat unohtua eivätkä ne tahdo siirtyä arjen tekemiseen. Mikä avuksi? Kehittämämme valmentava tutkimus on menetelmä, jossa tutkimuksen toteuttamiseen osallistuvat myös organisaation omat edustajat. Tutkimuksen valmistuttua olen ...
Tuottaako asiakastutkimus nopeita tuloksia vai todellisia oivalluksia?
Yritysasiakkaat haluavat usein nopeita ja konkreettisia tuloksia myös asiakastutkimuksestaan. Tästä syystä ihmistieteille tyypillisiä, laadullisia tutkimusmenetelmiä joutuu usein perustelemaan hikipisara otsalla. Erään hyvin skeptisen asiakkaan kohdattuani harjoittelin illalla kumppanilleni syvälliseen ...
Asiakasymmärrys ja antropologia bisnesmaailmassa – Mistä oikein on kyse?
Ihmistietelijät kuten antropologit ovat viime aikoina olleet esillä medioissa ja tästä ei voi olla kuin tyytyväinen, sillä kuulunhan itse näihin aiemmin piilossa olleisiin bisnesmaailman muukalaisiin. Miksi asiakasymmärrys on ratkaisevaa tulevaisuudessa ...
Tiina Niemi-Aro nimitetty Kulmia Insightin tutkimusjohtajaksi
VTM Tiina Niemi-Aro on nimitetty Kulmia Insightin tutkimusjohtajaksi 1.9.2021 alkaen vastuualueenaan tutkimustoiminnan laatu ja kehittäminen sekä tutkimustiimi. Tiinalla on 20 vuoden kokemus erilaisista yritysten liiketoimintaa tukevista henkilöstö- ja asiakastutkimuksista. ...
Uuden ajan etäasiakaskokemus – miten sitä mitataan ja kehitetään?
Ravintolakokemus ilman ravintolaa on nykyisin arkipäivää, mutta mitä oikeastaan tutkimme ja miten, kun haluamme selvittää asiakkaan etäkokemuksia palvelusta? Kotona vietetyn ravintolaillan inspiroimana listasin kolme vinkkiä etäkokemuksen mittaamiseen ja kehittämiseen. ...
Miten tutkia asiakaskokemusta ja välttää vastausapatia?
Usein kuulee tämän kaltaisia yleistyksiä, että asiakastyytyväisyystutkimuksella katsotaan peruutuspeiliin, että reaaliaikainen mittaus on paras tai NPS vastaus kaikkeen. Mutta eikö kaiken tutkimuksen tavoitteena ole ymmärtää paremmin nykytilaa ja ennakoida ...
Kulmia Insight on ostanut Informatum Researchin liiketoiminnan
Informatum Research Oy:n perustajat ja omistajat Saara Kinnunen ja Heli Koivu jatkavat Kulmia Insight Oy:n palveluksessa ja osakkaina. ”Kaupan myötä Kulmia Insight Oy:n tutkimusosaaminen vahvistuu ja laajentuu merkittävästi, mikä ...
Mittari mittaa, mutta muuttuuko asiakaskokemus?
Työskentelin 2000-luvun vaihteessa pitkään asiakastyytyväisyystutkimusten parissa ja totuin silloin ajattelemaan, että asiakkaan suusta kuulee totuuden – kunhan vain osaa fiksusti kysyä. Olikin hämmentävää astua asiakaspalveluvalmennuksen maailmaan vuonna 2007. Minulle ...
82% B2B-asiakkaista odottaa yhtä hyviä asiakaskokemuksia kuin kuluttaja
”Voisitko puhua siitä, että yritysasiakaskin on ihminen?” Näin minulta pyysi asiakkaani eräästä suuresta suomalaisesta yrityksestä heidän tilaisuutensa suunnittelussa. Jäin miettimään tuota pyyntöä ja tutkin aihetta vähän tarkemmin. Tässä päällimmäisiä ...
Asiakaspalvelun johtamisen trendit 2021
Vuoden alussa on tapana suunnata katse tulevaan ja pohtia, millaisia muutoksia on luvassa. Ohessa asioita, joiden puolesta puhumme usein asiakastapaamisissamme. Uskomme, että vuonna 2021 seuraavat kuusi asiakaspalvelun johtamisen trendiä ...
Lisää puhetta asiakkaasta
Kulmia Insightin asiakaskokemuksen johtamisen webinaari kokosi yhteen 200 alan osaajaa ja ammattilaista. Aiheeseen meitä johdatteli Hannu Saarijärvi, Tampereen yliopiston markkinoinnin professori puheenvuorollaan ”Asiakaskokemus on johtamisen kovinta ydintä”. Hannu muistutti ...
Miten meni noin omasta mielestä? – Viisi vinkkiä asiakaskokemuksen mittaamiseen
Asiakaskokemuksella tarkoitetaan käytännössä kokonaismielikuvaa, joka asiakkaalle yrityksestä muodostuu. Positiivinen asiakaskokemus on merkittävä kilpailuetu, minkä vuoksi yritykset ja organisaatiot myös mittaavat sen kehittymistä ahkerasti. Pelkkä mittaaminen ei kuitenkaan riitä, ...