Asiakaskokemuksen tutkiminen ja mittaaminen
“Yhteistyö asiakastutkimuksen suunnittelusta
toteutukseen ja raportointiin meni erittäin hyvin,
saimme hyviä näkemyksiä asiakassuhteiden kehittämiseen.”
Mikko Simola, Myynti- ja asiakaspäällikkö, Kotkan Energia
Asiakaskokemuksen tutkiminen on ymmärtämistä ja mittaamista
Miksi asiakaskokemuksen tutkiminen ja mittaaminen kannattaa? Asiakaskokemuksen tutkimisen avulla ymmärrät palvelunne ja asiakkuuksienne nykytilaa, ja löydät niiden vahvuudet ja kehittämiskohteet. Asiakaskokemuksen tutkiminen pitäisi olla jokaisen menestyvän yrityksen johtajan agendalla, vähintäänkin mietintäasteella. Tiedätkö sinä millaista asiakaskokemusta asiakkaat odottavat yritykseltänne? Entä miten onnistutte odotusten täyttämisessä?
Asiakasymmärrystä laadullisella tutkimuksella
Mikä sai asiakkaasi valitsemaan kilpailijan? Entä mitkä asiat toisivat lisäarvoa palveluun?
Aitoa, merkityksellistä asiakaskokemusta rakennetaan asiakkaan näkökulmaan asettuen ja tutkittuun tietoon perustuen, ei oman organisaation sisäisten oletusten perusteella.
Laadullinen asiakkaiden haastattelututkimus auttaa ymmärtämään asiakkaiden odotuksia sekä heidän toimintaansa vaikuttavia syitä ja niiden seurauksia.
Jatkuvaa tietoa asiakaskokemusta mittaamalla
Laadullisen tutkimuksen kautta saadun ymmärryksen pohjalta päästään luomaan jatkuvat mittarit ja tavat kuulla asiakkaita.
Mittaamisesessa avainasemassa ovat asiakkaalle merkitykselliset asiat ja kohtaamishetket. Näihin perustuen rakennamme kanssanne mittarit ja seurantaraportit. Raportointi elää arjessa ja tuloksia on helppoa seurata MainInsight-raportointityökalullamme.
Tutkimustulokset hyötykäyttöön
Haluamme tehdä tutkimuksesta asiakkaillemme helppoa – Tuotamme näkemyksellistä tietoa ja varmistamme, että tulokset ovat helposti hyödynnettävissä. Tuemme myös tiedon hyödyntämisessä arjessa.
- Tulospajat esihenkilöille, johdolle sekä henkilöstölle
- Tulosten pohjalta työpajat, joissa määritellään asiakaskokemuksen konkreettiset tavoitteet
- Tavoitteiden vieminen arkeen: henkilöstön ja esihenkilöiden sitouttaminen
Asiakaskokemuksen tutkimuspalvelumme
Autamme asiakkaan odotusten ja kokemusten kokonaiskuvan hahmottamisessa, luomme yrityksellenne selkeän tutkimussuunnitelman, mittarit ja avaamme tulokset arjen työkaluiksi.
Artikkelit ja ajankohtaiset
Haemme nyt TUTKIMUSPÄÄLLIKKÖÄ
Intohimonamme on tuottaa asiakkaillemme ymmärrystä heidän asiakkaistaan ja henkilöstöstään. Joskus se tarkoittaa mittaristojen rakentamista, ja aika usein syvällisiä haastattelututkimuksia. Tärkeintä on, että selvitämme, mitä ...
Tuottaako asiakastutkimus nopeita tuloksia vai todellisia oivalluksia?
Yritysasiakkaat haluavat usein nopeita ja konkreettisia tuloksia myös asiakastutkimuksestaan. Tästä syystä ihmistieteille tyypillisiä, laadullisia tutkimusmenetelmiä joutuu usein perustelemaan hikipisara otsalla. Erään hyvin skeptisen asiakkaan ...
Asiakasymmärrys ja antropologia bisnesmaailmassa – Mistä oikein on kyse?
Ihmistietelijät kuten antropologit ovat viime aikoina olleet esillä medioissa ja tästä ei voi olla kuin tyytyväinen, sillä kuulunhan itse näihin aiemmin piilossa olleisiin bisnesmaailman muukalaisiin. ...
Laura Santasalo aloittaa Kulmian toimitusjohtajana 1.4.2022
KTM Laura Santasalo aloittaa Kulmian toimitusjohtajana ja partnerina 1.4.2022 alkaen. Santasalo on toiminut viimeksi Eezy Oyj:hin kuuluvien Eezy Spirit Oy:n toimitusjohtajana ja Eezy Personnel ...
Tiina Niemi-Aro nimitetty Kulmia Insightin tutkimusjohtajaksi
VTM Tiina Niemi-Aro on nimitetty Kulmia Insightin tutkimusjohtajaksi 1.9.2021 alkaen vastuualueenaan tutkimustoiminnan laatu ja kehittäminen sekä tutkimustiimi. Tiinalla on 20 vuoden kokemus erilaisista yritysten ...
Uuden ajan etäasiakaskokemus – miten sitä mitataan ja kehitetään?
Ravintolakokemus ilman ravintolaa on nykyisin arkipäivää, mutta mitä oikeastaan tutkimme ja miten, kun haluamme selvittää asiakkaan etäkokemuksia palvelusta? Kotona vietetyn ravintolaillan inspiroimana listasin kolme vinkkiä ...