Voitettujen ja hävittyjen kauppojen tutkimus

Lisää näkemyksiä myyntiin.

Myyntitutkimuksesta arvokasta tietoa myynnin johtamiseen ja arjen myyntityöhön

Monessa organisaatiossa myynti on asia, jota yhdessä juhlitaan. Kaupat tuovat ilon aiheita organisaatiolle kuin organisaatiolle. Entä jos yhteistyöhön ei päästykään? Yleensä tällöin syynä on varsinkin B2B-kontekstissa monen myyjän mielestä hinta. Myyminen on kuitenkin luottamuksen rakentamista, avointa vuorovaikutusta, ja asiakkaan todellisen tilanteen ymmärtämistä ja ratkaisemista. Hinnan myyminen on yhdistelmä markkinaymmärrystä, tunneälyä ja kykyä perustella oman työn arvo.

Myynnin tueksi tekemämme syvällisemmät tutkimukset antavat niin myyjille itselleen kuin myynnin johdolle tietoa asiakkaiden nykytilanteista, tulevaisuudennäkymistä sekä toiveista ja tarpeista myyntiprosessissa. Lisäksi tutkimus tuottaa tietoa siitä, miten asiakas asemoi teidät suhteessa kilpailijoihin.

Voitettujen ja hävittyjen kauppojen analyysilla saat vastauksia kysymyksiin

  • Millaisten asioiden ansiosta voitamme?
  • Millaiset asiat ovat taustalla, kun myynti ei mene maaliin?
  • Mitkä syyt hinnan lisäksi vaikuttavat ostopäätökseen?
  • Millaista tukea voimme tarjota myynnin aikana, jotta asiakkaalla on parhaat mahdolliset valmiudet valita itselleen paras vaihtoehto?
  • Millaiset asiat erottavat meitä kilpailijoista tai muista vastaavista toimijoista?
  • Millaisia haasteita asiakkaan arjessa on ja miten me voisimme auttaa heitä menestymään paremmin?

Ole yhteydessä niin jutellaan aiheesta lisää!

Kysy minulta lisää!

Tiina Niemi-Aro
Tiina Niemi-AroTutkimusjohtaja, partneri

Voitetut ja hävityt kaupat – näkemyksiä myyntiin

“Yhteistyö sujui todella hyvin. Kasper piti huolen asioista ja johdatti eteenpäin. Tutkimus oli hyvin järjestetty ja asiakkaalle todella helppoa, ei tarvinnut tehdä muuta kuin lähettää materiaalit.”

Pia Anttiroiko, Sales and Marketing Manager, Best-Hall

Best-Hall