Asiakasasenne,
halu menestyä ja
yhdessä tekeminen.
Tavoitteenamme on olla Pohjoismaiden paras asiakas- ja henkilöstökokemuksen, myynnin ja johtamisen tutkija ja arkeen viejä.
Kulmia Insight – Asiakasymmärrystä tuottamassa
Kulmia Insight eli tutkimus on yksi Kulmia Groupin kolmesta kulmasta.
Kulmia perustettiin vuonna 2004 nimellä Sales Energy. Yrityksen takana olivat finanssialalta kannuksensa hankkineet Ara Hopia ja Tapani Pöllänen. Sales Energy keskittyi myynnin ja esihenkilötyön valmentamiseen sekä myynnin johtamisen malleihin kasvaen nopeasti suosituksi valmennustaloksi. Myynnin kehittäminen on edelleen yksi Kulmian kulmakivistä.
Vuonna 2011 Sales Energyn rinnalle perustettiin tutkimusyhtiö MainIdea, nykyinen Kulmia Insight, ja tutkimus on tänä päivänäkin keskeinen osa Kulmian strategista osaamista.
Samaan aikaan Sales Energyn palvelut laajenivat kattamaan strategian ja johtamismallien rakentamisen sekä johtoryhmätyön kehittämisen.
Kolme kulmaa
Digitaalinen kehitys on tuonut uusia palveluja Kulmiaan. Viimeiset seitsemän vuotta olemme panostaneet online-työkalujen käyttöön johtamisessa, asiakastyössä ja henkilöstön valmentamisessa. Tärkeäksi osaksi tekemistämme on muodostunut myös asiakaskokemuksen ymmärtäminen ja kehittäminen sekä asiakaspolkujen rakentaminen.
Tämän ja monen muun vuosien varrella kertyneen osaamisen nivoo yhteen uusi Kulmia-brändi, joka otettiin käyttöön 2017. Keskitymme tutkimukseen, kehittämiseen ja rekrytointiin – kolmeen Kulmian kulmaan.
Kokemusta, ei ylimielisyyttä
Kulmialla on 18 vuoden kokemus liiketoiminnan kehittämisestä. Osaamisestamme ovat vuosien varrella ammentaneet joukko omien toimialojensa arvostetuimpia ja johtavia yrityksiä.
Riveissämme on Suomea ja Eurooppaa kiertäneitä kovan kaliiberin ammattilaisia. Kokemus tuo varmuutta, mutta ei ylimielisyyttä. Nyt kehitämme osaamistamme mm. uusien valmennusmenetelmien, teknologioiden hyödyntämisen ja lean-metodien saralla. Haastamme itseämme – aivan kuten haluamme haastaa sinuakin.
Kulmia – Konsulttitalo kädet savessa
Kulmia on täysin erilainen konsulttitalo. Meillä on jalat maassa, emmekä pelkää pistää käsiämme saveen. Hihamme eivät likaannu, koska ne on kääritty hommien tekemiseksi!
Perehdymme ja panostamme juuri sinun organisaatioosi, sinun henkilöstöösi ja sinun tavoitteisiisi. Viritämme kaikki osa-alueet kuntoon, strategiasta arkeen. Kun teet töitä kanssamme, et saa standardia ja bulkkia, vaan käsin kosketeltavaa muutosta arkeen. Uskallamme luvata, että tulokset näkyvät niin ihmisissä kuin viivan alla.

Artikkelit ja ajankohtaiset
Mikä ihmeen valmentava tutkimus?
Usein tutkimusten tulokset tuppaavat unohtua eivätkä ne tahdo siirtyä arjen tekemiseen. Mikä avuksi? Kehittämämme valmentava tutkimus on menetelmä, jossa tutkimuksen toteuttamiseen osallistuvat myös organisaation omat edustajat. Tutkimuksen valmistuttua olen ...
Tuottaako asiakastutkimus nopeita tuloksia vai todellisia oivalluksia?
Yritysasiakkaat haluavat usein nopeita ja konkreettisia tuloksia myös asiakastutkimuksestaan. Tästä syystä ihmistieteille tyypillisiä, laadullisia tutkimusmenetelmiä joutuu usein perustelemaan hikipisara otsalla. Erään hyvin skeptisen asiakkaan kohdattuani harjoittelin illalla kumppanilleni syvälliseen ...
Asiakasymmärrys ja antropologia bisnesmaailmassa – Mistä oikein on kyse?
Ihmistietelijät kuten antropologit ovat viime aikoina olleet esillä medioissa ja tästä ei voi olla kuin tyytyväinen, sillä kuulunhan itse näihin aiemmin piilossa olleisiin bisnesmaailman muukalaisiin. Miksi asiakasymmärrys on ratkaisevaa tulevaisuudessa ...
Tiina Niemi-Aro nimitetty Kulmia Insightin tutkimusjohtajaksi
VTM Tiina Niemi-Aro on nimitetty Kulmia Insightin tutkimusjohtajaksi 1.9.2021 alkaen vastuualueenaan tutkimustoiminnan laatu ja kehittäminen sekä tutkimustiimi. Tiinalla on 20 vuoden kokemus erilaisista yritysten liiketoimintaa tukevista henkilöstö- ja asiakastutkimuksista. ...
Uuden ajan etäasiakaskokemus – miten sitä mitataan ja kehitetään?
Ravintolakokemus ilman ravintolaa on nykyisin arkipäivää, mutta mitä oikeastaan tutkimme ja miten, kun haluamme selvittää asiakkaan etäkokemuksia palvelusta? Kotona vietetyn ravintolaillan inspiroimana listasin kolme vinkkiä etäkokemuksen mittaamiseen ja kehittämiseen. ...
Miten tutkia asiakaskokemusta ja välttää vastausapatia?
Usein kuulee tämän kaltaisia yleistyksiä, että asiakastyytyväisyystutkimuksella katsotaan peruutuspeiliin, että reaaliaikainen mittaus on paras tai NPS vastaus kaikkeen. Mutta eikö kaiken tutkimuksen tavoitteena ole ymmärtää paremmin nykytilaa ja ennakoida ...