Tarjousten tutkiminen

Tukea myynnin kehittämiseen ja tarjousprosessiin.

Tarjousten tutkimisella tukea myyntiin

Varsinkin B2B-myynti saattaa olla pitkä prosessi, ja usein myynnin lopputulos kulminoituu tarjousdokumenttiin sekä tarjousta tukevaan vuorovaikutukseen. Vaikka myynti olisikin edennyt vauhdikkaasti, käytetään tarjoukseen ja siihen liittyvään viestintään parhaimmillaan merkittävästikin työaikaa. Miten hyvin tarjouksenne onnistuu välittämään haluttua kokemusta? Millaista vuorovaikutus tarjouksenne ympärillä on?

Myynnin ehkä kriittisintä ja joskus kiperintä osaa ei kannata jättää tutkimatta. Tarjousten tutkimisella lisätään ymmärrystänne siitä, miten vuorovaikutus tukee asiakkaan tunnetta myynnin kannalta tärkeällä hetkellä. Miten oma vuorovaikutukseni vertautuu muihin, ja tarvitaanko esimerkiksi yhteisiä linjauksia? Kaikkein tärkeintä on tietenkin ymmärtää, tukeeko myyjän vuorovaikutus ja tarjous kaupan syntymistä. Tarjousten ja vuorovaikutuksen tutkiminen onkin oikeastaan kohtaamisten tutkimista.

Tarjousten tutkimisen avulla saat vastauksia seuraaviin kysymyksiin

  • Miten hyvin myyjä onnistuu vuorovaikutuksen eri osa-alueilla?
  • Millainen on tarjouksesta jäänyt kokonaisasiakaskokemus?
  • Missä asioissa olemme vahvoilla, missä tarvitaan sparrausta?

Ole yhteydessä niin jutellaan tarkemmin!

Kysy minulta lisää!

Pauliina Männistö
Pauliina MännistöTutkimuspäällikkö, valmentaja